Patch 2.4 ...

Thảo luận trong 'World of Warcraft' bắt đầu bởi -=P=-, 2/2/08.

  1. -=P=-

    -=P=- The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    7/1/05
    Bài viết:
    2,348
    Thay đổi tùm lum :o

    Đáng giá nhất là thông tin này


    Anh em bà con nào đang có shard móc ra bán gấp hết nghen , qua patch mới shard mất giá đó ! :cool:



    Link đọc ở đây

    http://boards.worldofraids.com/topic-10579-1.html
     
  2. ZduiZdui

    ZduiZdui Dragon Quest

    Tham gia ngày:
    29/4/05
    Bài viết:
    1,325
    Nơi ở:
    HCM
    Bị kiện quá mà . Mà h void dể chật bank chẳng biết làm gì
     
  3. lightdevil

    lightdevil Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    11/3/05
    Bài viết:
    5,748
    Nơi ở:
    Under the sun
    Spell haste reduce GCD is OP IMO
    PS: Pally spamming FTW.
     
  4. -=P=-

    -=P=- The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    7/1/05
    Bài viết:
    2,348

    Hình như GCD minimum là 1 sec , không giảm hơn đc nữa !


     
  5. Riku

    Riku Persian Prince Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    4/5/03
    Bài viết:
    3,516
    Nơi ở:
    The Dream Garden
    Noooooooooooooooooooooooooo :((
     
  6. NV

    NV Administrator Administrator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    26/11/02
    Bài viết:
    7,236
    Nơi ở:
    23/01/2010


    __Này thì tủ lạnh của raid :devil:
     
  7. ZduiZdui

    ZduiZdui Dragon Quest

    Tham gia ngày:
    29/4/05
    Bài viết:
    1,325
    Nơi ở:
    HCM
    Spell haster ko thấy có tác dụng gì nhiều đối với caster dps . Hoặc mình chưa thông . Ai có ý kiến gì thì góp ý giùm .
    - Giảm time cast nhưng đồng thời giảm luôn dam make . QQ same
    - Chỉ thích hợp cho những part cần rush nhanh như " bonus time loots 4 boss ZA " hoặc những con boss phải run nhiều Z.Z
    Chỉ vậy thôi sao ?!
     
  8. lightdevil

    lightdevil Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    11/3/05
    Bài viết:
    5,748
    Nơi ở:
    Under the sun
    là sao ko hiểu ý ?
     
  9. ZduiZdui

    ZduiZdui Dragon Quest

    Tham gia ngày:
    29/4/05
    Bài viết:
    1,325
    Nơi ở:
    HCM
    Vậy để cụ thể 1 tí mình trích dẫn ví dụ nhé .

    VD con mage base dam là 1k spell dam talent frost gay 17/0/44 spell hit 120 spell crit norman la` 20% . Total mana tầm khoãng 10k . Frostbolt cast 2.5s ko haster rating .

    + Nếu chỉ use same gear ko có haster rating . Cast frostbolt 2.5s norman dam make mỗi shot là 2k2 bao nhiêu ý . DPS trung bình ko ngắt quãng là 898 . Cast liên tục cho đến OOM ( ko đột biến đam ví dụ như , trinket , proc ... ) thì total dam được tầm ~ 78k Cast được trung bình 33 - 34 cái .

    + Bây h đến haster rating . Same gear same talent cái gì cũng same nhưng có thêm 100 haster rating . Frostbolt cast 2.3s . Tất cả chỉ số có được gần như same . Nhưng thời gian chạm OOM sớm hơn và DPS trung bình cao hơn 941 . total dam vẫn chỉ được tầm ~ 78k

    Kết quả cuối cùng là total dam khi bắt đầu đến khi OOM ko khác nhau .
    ___________________________
    Sử dụng thông tin chi tiết từ addon Dr.Damage .
    Comment dành cho ai định build haster rate . Ko nên trông đợi vào crit , dam đột biến cùng với haster rating mà nên dựa vào base dam make .
     
  10. Le Anh

    Le Anh C O N T R A

    Tham gia ngày:
    10/8/03
    Bài viết:
    1,575
    Cách tính của Aminh là đúng, tuy nhiên thực tế không phải vậy vì:
    1) Trong lúc tính chưa tính cả mana pot / mana gem / evocation. Trước 2.2 (aka trước khi mage được buff mana gem, evocation và cái talent gì gì để regen) tớ cầm con mage fire gear rất bình thường (5 miếng craft + kara + dagger prince etc) grp không có SP đứng spam 8:1 rotation trong vòng ~12' mới oom nếu uống super mana, dùng và evo đúg lúc không mess up; Vì thế nên tớ nghĩ sau 2.3 thì việc oom càng khó hơn (trong 10 / 25 men) khi caster được buff regen nói chung và mage được buff mana gem nói riêng.
    Edit: ở trên là nói về mage, còn nếu nói về shaman / lock / SP thì khả năng oom cũng thấp hơn imo (New water shield, Life Tap, Pot, Shadow Fiend, VT etc)

    2) Total dmg đến khi oom = nhau, đúng; Nhưng liệu total dmg on boss đến khi boss down có = nhau? Không, total dmg on boss sẽ chỉ = nhau nếu fight duration > oom time trong khi thực tế không đúng như vậy (xem 1).
    VD: 10 men (dùng 10 men làm vd vì 10 men gần như mage sẽ không có buff nào regen từ class khác) boss fight 8',
    Sử dụng số liệu của Aminh tuy nhiên tớ giả sử thêm regen tự mình sử dụng hợp lí để không oom đến khi boss down:
    - Non Haste gear: DPS 898, Total dmg in 8' = 898*60*8=431,040 dmg deal
    - Haste gear: DPS 941, Total dmg in 8' = 941*60*8=451,680 dmg deal
    thêm ~20k dmg deal =) (tất nhiên ở đây chưa tính việc crit resist or w/e xảy ra từ haste và non haste vì tính rất mất thời gian mà tớ không thích theorycraft -_-)
     
  11. Le Anh

    Le Anh C O N T R A

    Tham gia ngày:
    10/8/03
    Bài viết:
    1,575
    Tuy nhiên nhân tiện nói về haste, tớ khẳng định là bạn DPS nào định làm full set haste nên xem kĩ lại trên forum class mình hay những nơi đáng tin cậy trước khi build vì:
    blahblahblah nếu có dps cần thì type vào sau, hơi dài dòng không quan trọng lắm =p đang đánh war 3 alt tab mãi mệt blahblah :D
     
  12. -=P=-

    -=P=- The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    7/1/05
    Bài viết:
    2,348
    He he cho tới bây giờ thì class duy nhất tớ thấy sử dụng set haste là shadow priest .
    Lock destruction sau khi cap hit thì build theo 2 hướng : 1 là +dmg 2 là +crit/dmg để stack ISB debuff .
    Mage thì không có nhiều gear haste để lựa chọn , lý do là thiếu hit/crit/dmg .
     
  13. Chimcò_vn

    Chimcò_vn Chim Non Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    14/7/05
    Bài viết:
    6,448
    Nơi ở:
    SI:7
    ơ nghe đồn thổi cyclone bị cd 15sec mà .... không có à ??
     
  14. -=P=-

    -=P=- The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    7/1/05
    Bài viết:
    2,348
    Cơ hội up gear cho bà con đi 25 M


    Tức là bây giờ mỗi boss 25M sẽ drop 3 set tokens thay vì 2 như trước !
     
  15. ZduiZdui

    ZduiZdui Dragon Quest

    Tham gia ngày:
    29/4/05
    Bài viết:
    1,325
    Nơi ở:
    HCM
    Rất là use cho channeled spell . WL có drain life , drain mana . Priest thì biết rồi đó . Mage thì arcan miss .

    To : Le Anh .
    + Chỉ tính trên base ko tính đột biến . Nếu biết kết hợp cũng có nhiều cái hay . Nhưng thấy cái trò haster này tốn mana + pot quá .
    + Hiệu quả cho short fight . Nhất là hit and run / cast run .
     
  16. -=P=-

    -=P=- The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    7/1/05
    Bài viết:
    2,348

    Aminh nói đúng rồi , giải thích tại sao chỉ có Spriest khoái haste . Mage endgame toàn thấy 10/48/3 hoặc 2/48/11 , rất hiếm thằng đi arcane . Lock cũng vậy , toàn spam SB chứ mấy khi drainlife .
     
  17. Le Anh

    Le Anh C O N T R A

    Tham gia ngày:
    10/8/03
    Bài viết:
    1,575
    Thì chỉ tính base đó :/ Và imo thì cho fight nào cũng vậy do việc oom là gần như không thể (đi raid thì tất nhiên là phải chuck pot rồi) -.-' Tuy nhiên vấn đề là haste vs dmg / crit / hit, thế nên mới phải post thêm cái bài sau.

    Cái này bậy nhé -.-' SP rất khoái dmg not haste, 1 haste pre2.4 chỉ = 0.5->0.6 dmg tuỳ gear ah; haste pre2.4 cũng chỉ affect cho MF only, sau 2.4 thì có vẻ haste cool lên, chắc 1 haste ~1 dmg
    Lí do tại sao mage / lock / shaman end game không đi haste không phải do haste chỉ useful cho channeling spell mà là vì Haste cool, nhưng mặc gear haste đồng nghĩa với giảm crit / hit. Mage trừ arcane thì đều need hit (10%?) crit, Shaman / Warlock destr. thì cần crit (shaman cần vì gì không nhớ, warlock thì phải keep ISB up). Sau 2.4 thì tớ nghĩ ngoài SP chắc UA lock cũng muốn kiếm 1 set haste .
     
  18. lightdevil

    lightdevil Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    11/3/05
    Bài viết:
    5,748
    Nơi ở:
    Under the sun
    Shaman cần để còn có clear casting next 2 spells mana cost giảm 40%.
    PS: thả totem nhanh hơn FTW
     
  19. -=P=-

    -=P=- The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    7/1/05
    Bài viết:
    2,348
  20. phuongnam090382

    phuongnam090382 Donkey Kong Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    13/10/04
    Bài viết:
    451
    Nơi ở:
    e3
    World of Warcraft PTR Patch 2.4.0

    The latest test realm patch notes can always befound at http://www.worldofwarcraft.com...patchnotes.html

    The latest patch notes can always be found at
    http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/

    General
    30 point and 40 point self-buff talents’ base resistance to dispel has been increased by 10/20% respectfully.
    Flight path added from Auberdine to the Exodar.
    Talin Keeneye, Gnomish Transporter in Booty Bay will now teleport players to Gadgetzan. Jubie Gadgetspring in Gadgetzan will be happy to teleport players back.
    Spirit now increases your base resistance to dispel effects. At level 70, 400 spirit will roughly equal 15% resistance.
    Shooting with wands will no longer trigger a cooldown.
    Spell Push Back diminishing returns have been tightened. When being struck while casting a spell, the casting time will be increased by 0.8 > 0.5 > 0.3 > 0 seconds. Previously it was 1 > 0.8 > 0.6> 0.4 > 0.2 seconds thereafter.
    Players are able to participate in the cart races in the Shimmering Flats. Races will occur every hour, similar to the STV Arena. The players will receive reputation with the Shimmering Speedsters for completing and winning races. A Speedster 5002 K and Speedster 5002 K (epic land and air) mounts will be prizes for the most dedicated of Shimmering Racers.
    Due to the purchase of their epic mount skill, the Darkmoon Faire team will take less time to travel between Elwynn Forest and Mulgore, consequently staying set up for longer. Additionally, faire goers will be able to experience a variety of new daily questions, with gold, recipe and other rewards.
    Dressing Room Updated. The dressing room may now be used to display how an item will affect your current stats. Your current stats, such as stamina, crit, resistance etc


    Racial Abilities
    Human Spirit changed to “Mountmanship”. Passive: Reduces mount cast time by 30% and increases mount speed by 10%.
    Mana drained by Mana Tap and mana returned by Arcane Torrent increased by roughly 100%. Mana tap cooldown increased to 45 seconds, buff duration increased to 15 minutes.
    Stoneform duration increased from 8 to 13 seconds.
    Throwing Specialization replaced with “Voodoo Child” Passive: Increases Spell damage, healing and attack power by 50% of your level


    UI
    New tab added under the character sheet in game called “Dungeons”. This tab will list all instanced dungeons in game. The name of each dungeon will expand to reveal a list of bosses found within that dungeon. The names of each boss will be color coded, depending on whether or not that boss as been killed (GREY=not attempted, RED=attempted but not completed, YELLOW=guild master has completed it, but player has not, GREEN=player has completed it). This tab will also appear in the armory.
    Your current target will display as a white dot on the minimap if you are tracking them.
    On the character selection screen, a mail icon will appear if that character has unread mail in their mailbox.
    Players can now rearrange the order of their characters on the Character Selection Screen.
    Aspects of the UI are now ‘unlockable’ in the Interface Options. The player health/mana, Target health/mana, Current Buffs and actions keys are all movable. A “Reset Interface” button has been added to revert the changes.
    Number of players able to be stored in your ignore list significantly increased.
    Command /whisperfriend, /tellfriend, /wf and /tf will send a message to all your mutual friends (friends who have you on their friends list also).




    Battlegrounds and Arenas
    A small bonus amount of honor is awarded to those who enter the battleground within 60 seconds of commencing and staying until the end.
    Reputation rewarded for tasks in battlegrounds has been significantly increased. High end potions, food, water may be purchased for honor from their respective battle masters.
    In addition to 400 honor, the battleground daily quests also offer 2 marks of honor for their respective battleground.
    Trinkets may now be changed while in the Arena, however the player must be out of combat to do so.


    Dungeons and Raids
    Guild Tabards now contain “Absolute Gem slots”. Absolute Gems are significantly lower in stats than other gems, and drop from the final boss in 10 and 25 man raids. (The “Kael’s Orb” gem will appropriately drop from Kael, and will grant +2 stamina).


    Zul’Farak, Sunken Temple, Stratholme, Scholomance, and Upper Blackrock Spire have been slightly retuned. Zul’Farak has been reduced to level 39-46. Sunken Temple to 45-50, Stratholme/Scholomance to 49-53 and Upper Blackrock Spire to 55-58.
    Dungeon Tier 1 will drop from Bosses in Sunken Temple, while Raid Tier 1 will take the old place of Dungeon Tier 1 in Scholomance, Stratholme and UBRS. By doing this we aim to make the progression from 50 to 60 more fluid.

    Non-boss enemies in Karazhan have had their respawn timers slightly increased.


    Professions
    ENGINEERING
    New Skill, requires 150: De-Tinker. Takes apart a crafted engineering device, returning a small amount of the original materials required to make it.
    New schematics have been added to various factions, among others the Utility Belt. This belt has 2 unique trinket slots for engineering trinkets only. Requires 350 engineering skill to make.
    ENCHANTING
    The recipes for an epic DPS and an epic Healing wand have been added to enchanting.
    COOKING
    Hunting Bag added 16/20/24 slots. Crafted by tailors. Holds Flint and Tinder, Simple Wood, spices and a variety of animal products.
    ALCHEMY
    Mad Alchemist’s Potion gains a 75% buff when the Alchemist’s Stone is equipped, instead of the usual 40%.
    Elixir Mastery. Chance to create additional elixirs reduced. Elixir Masters may now have either an additional battle elixir active or an additional guardian elixir active.


    Items
    Bullets and Arrows now stack up to 500
    Class buff reagents, such as Candles and Arcane Powder now stack up to 50


    Druids
    Alliance tree of life skin changed to those found within Darnassus to aid in distinguishing the difference between Horde and Alliance trees.
    Improved Faerie Fire moved to Feral Tree. Requires Faerie Fire (Feral).
    New Balance Spell: Seed of Life: Places a debuff on the target for 7 seconds. When the debuff expires, a reasonable amount of health is leached from the target. If this debuff is dispelled prematurely, it will drain mana/energy/rage instead. .5 second cast, 30 second cooldown. Druids seeking this spell should seek out the druids of Moonglade.
    Soothe Beast is now instant cast.


    Priests
    The 6 second buff granted by Lightwell will also increase movement speed by 10%. If a target is struck while this buff is active, the attacks damage is reduced by 50% and the buff cancelled. May not use Lightwell while this buff is activated.
    The talent Enlightenment also effects healing and resilence.
    New Tier added to “Shadow Resilence”: now 2/4/6%. Previously it was just 2/4%
    Charges removed from Innerfire. Duration increased by 50%


    Hunters
    Bullets and Arrows now stack up to 500.
    A variety of new pet abilities have been added.
    10% of the hunters resilence is added to their pet.
    Hunters may now display their pets experience bat above their own, similar to how reputation can be displayed.


    Mages
    Blink mana cost reduced by 35%. Improved Blink removed from talent tree.
    New High Tier Arcane Talent “Mana rift”: Reduces the casting time of all your arcane spells by 4/8/12/16/20%
    Mana gems restore mana equal to 100% of your spell damage on top of the base amount. However the mage may only have 1 mana gem in their possession at one time.
    Summon Mana Gem no longer castable in battle.

    Cold snap cooldown reduced to 6 minutes to. Hyperthermia remains at 45 seconds.
    Improved Arcane Missle now effects Evocation. Title and tooltip changed to reflect this.
    Prismatic Cloak also lowers the chance that your spells will be dispelled by 5/10%
    Magic Attunement changed to reduce the fade time of invisibility by 2/3 seconds and increase arcane blast damage by 5/10%


    Warlocks
    10% of the warlock’s resilence is added to their demon.
    Banish’s effect has been significantly decreased in PvP and now shares the same diminishing returns as Cyclone and Blind.


    Paladins
    New Retribution Talent: Mind of Might: Increases your spell damage by 5/10/15/20/25% of your total Attack Power.


    Shamans
    If Earth Shield is dispelled, the target is healed 75 hitpoints for each charge left.
    Placing a totem down will now only trigger the global cooldown on other totems, rather than all spells and abilities
     

Chia sẻ trang này